Reklamačný poriadok
Internetového obchodu www.moonlightbrand.sk
I. Všeobecné ustanovenia
1.1.Tento reklamný poriadok je vydaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky
zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“), zákonom č. 250/2007 Z. z. o
ochrane spotrebiteľa v platnom znení (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákona
č.102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe
zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
Predávajúceho v platnom znení a zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode v platnom
znení. A upravuje právny vzťah medzim, ktorým je:
1.2.Predávajúcim je spoločnosť
Obchodné meno: moonlight global sro
Sídlo: Nemocničná 615/45, Galanta 924 01, Slovenská republika
Zapísaná v registri Okresného súdu Trnava, Oddiel Sro, Vložka číslo 50041/T
IČO: 54090067
DIČ: 2121567965
IČ DPH: SK 2121567965
Bankový účet: SK0211000000002946115799
je platcom DPH /Dane z pridanej hodnoty/
(ďalej aj “Predávajúci”) a každou osobou, ktorá je ponúkaným tovarom, alebo službami
m na Webovom sídle Predávajúceho, a ktorá vystupuje v pozícii spotrebiteľa v
zmysle ustanovení Všeobecných obchodných podmienok zverejnených na Webovom sídle
Predávajúceho, tohto reklamného poriadku a príslušných zákonov definujúcich spotrebiteľa, v
zmysle platnej legislatívy Slovenskej republiky, najmä zákonov: Zákon č. 102/2014 Z. z. o
ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na
diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho v platnom znení,
zákona č. 250/2007 Zz o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov a zákona č. 40/1964
Zz Občiansky zákonník v platnom znení
1.3.E-mailový kontakt a telefonický kontakt na Predávajúceho je:
Email: viktor@moonlightokuliare.sk
Tel. č.: +421904328672
1.4.Adresa k zasielaniu písomností, reklamácií, odstúpení od zmlúv ai je:
Moonlight global sro Jas 936/5, 924 01 Galanta
1.5.Tento Reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom pri
uplatňovanie práv z vážnej veci (tovaru), alebo služieb v zmysle uzatvorenej kúpnej zmluvy na
diaľku s prostredníctvom elektronického obchodu Predávajúceho
www.moonlightbrand.sk
1.6.Kupujúcim je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá tvorila
s kúpnou zmluvou a prostredníctvom webového sídla predávajúceho, prípadne
ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.
1.7. Spotrebiteľom je všetko, čo je fyzická osoba, a ktorý pri uzatváraní kúpnej zmluvy
Webového sídla Predávajúceho, nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej
činnosti.
1.8.Týmto reklamným poriadkom sa upravujú právne vzťahy medzi príslušnými, ktorí sú
spotrebiteľmi a spotrebiteľmi. S výnimkou uvedenou v bode 4.12. tohto Reklamačného poriadku
(Vyhlásenie Predávajúceho o záručnej dobe v prípade ak nevystupuje v postavení
spotrebiteľa).
1.9.Produkty (ďalej aj „Veci“ alebo „Výrobky“) sú tovary, služby, ktoré sú určené k predaju a
zároveň sú zverejnené na Webovom sídle Predávajúceho.
II. Odkazy
2.1.Na vzťahy zo zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru, alebo služieb (ako aj ďalšie
právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) fyzickými osobami, ktoré pri
uzatváranie kúpnej zmluvy nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti
(spotrebiteľmi), sa okrem všeobecných ustanovení zákona č.40/1964 Zb. Občiansky
zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 102/2014 Z. z.
o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na
diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a zákon č.
250/2007 Zz o ochrane spotrebiteľa.
2.2.Právne vzťahy vyplývajúce z práv zo zodpovednosti za vady medzi uplatneniam
a platím, ktorý je právnická alebo fyzická osoba podnikateľ, ktorý je v rámci
svojej podnikateľskej činnosti /osoby, ktoré nie sú v postavení spotrebiteľa/ sa riadia podľa
zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení. S výnimkou uvedenú v bode
4.12. tohto Reklamačného poriadku (Vyhlásenie Predávajúceho o záručnej dobe v prípade ak
nevystupuje v postavení spotrebiteľa).
2.3.V zmysle §3, ods. 1, písm. n), Zákona č. 102/2014 Zz informuje spotrebiteľa,
že neexistujú žiadne špeciálne kódexy správania, ku ktorým sa zaviazal k
ich dodržiavaniu, pričom kódexom správania sa rozumie dohoda, alebo súbor pravidiel, ktoré
vymedzujú správanie predávajúceho, ktorý zaviazal dodržiavať tento kódex správania vo
vzťah k jednej alebo viacerým osobitným obchodným praktikám, alebo obchodným odvetviam,
ak tieto nie sú ustanovené zákonom, alebo iným právnym predpisom alebo bezpečnostným orgánom
verejnej správy), ktoré sa používajú zaviazal dodržiavať, ao spôsobom, akým sa môže
S nimi odstrániť, alebo získať ich znenie.
III. Zodpovednosť Predávajúceho za vady produktov (tovarov a služieb)
3.1.Predávajúci je povinný dodať vec (tovar), alebo službu v súlade s uzavretou kúpnou zmluvou
tj v dostatočnej miere, množstvo a bez vád (faktických, právnych).
3.2.Predávajúci zodpovedá za, ktoré má predaná vec alebo služba pri prevzatí vady.
Ak nejde o použité veci, pravdepodobne za vady, ktoré sa vytnú po prevzatí veci v
záručnej dobe (záruka). odporúča kupujúcemu aby vady tovarov, alebo služieb
uplatnil u Predávajúceho bez zbytočného odkladu. Pri použitých veciach
nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za
cena nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
3.3.Kupujúci je oprávnený predávanú vec, alebo službu pred prevzatím prezrieť.
IV. Záručná doba
4.1.Záručná doba je 24 mesiacov. Záručná doba pokiaľ ide o použiteľnú vec je 12 mesiacov.
Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia veci, alebo služby dokončiť.
4.Ak nejde o, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedajú veci2 za vady,
ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka). Záručná doba je 24 mesiacov. Ak je
na predajnej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie,
neskončí sa doba pred náhradm tejto záručnej lehoty.
4.3.Ak ide o použitú vec, a môže sa dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe
nie však kratšej ako 12 mesiacov.
4.4.Pri veciach, ktoré sú určené na to, aby sa užívali po dlhšiu dobu, ustanovujú
predpisy záručnú dobu dlhšiu ako 24 mesiacov. Záručná doba presahujúca 24 mesiacov sa môže
týkať sa aj len niektorých súčiastky veci.
4.5.Na žiadosť Kupujúceho je povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný
zoznam). Ak to povaha veci umožňuje, stačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe.
4.6 Vyhlásením v záručnom liste vydanom Kupujúcemu alebo v reklame môže
poskytnúť záruku presahujúcu rozsah ustanovenej v tomto zákone. V záručnom liste určím
podmienky a rozsah tejto záruky.
4..Záručné doby začínajúplynúť od prevzatia veci najskôr. Ak má kúpenú vec uviesť do
prevádzky iný podnikateľ než veci, začne záručná doba plynúť až odo dňa uvedenia
do prevádzky, vrátila sa uvedená prevádzka do troch týždňov od
prevzatie veci a riadne a včas poskytnuté služby potrebnú súčinnosť.
4.8.Ak dôjde k výmene za novú vec, začne plniť záručnú dobu znova od prevzatia novej veci.
4.9.Ak dôjde k výmene časti novej veci, u ktorej to povaha veci dovoľuje. Na uvedenú časť
začne plynúť znova doba od prevzatia novej záručnej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene
súčasti veci, na ktorú bola poskytnutá záruka.
4.10.Právo zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa
neuplatnili v záručnej dobe.
4.11.Záručná doba predlžuje dobu, po ktorú bol tovar v reklamácii. Práva zo zodpovednosti
za chyby tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe.
4.12.V nadväznosti na § 429, ods. 2 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom
znení, vyhlasuje, že prípad dĺžky záručnej doby v obchodných vzťahoch medzi
som a najlepším, ktorý nevystupuje v postavení spotrebiteľa, najlepšie preberá
záruka za akosť tovarov a služieb v dĺžke trvania 12 mesiacov.
Záručná doba začína plynúť v zmysle ustanovenia Čl. IV, bod 4.1 tohto Reklamačného poriadku.
V. Postup pri uplatňovaní práva zo zodpovednosti za vady (Reklamácia)
5.1.Kupujúci je oprávnené právo zo zodpovednosti za vady veci, tovaru, alebo služby na
adresa: Moonlight global sro Jas 936/5, 924 01 Galanta
Môžete využiť vždy právo využiť osobnú reklamu v ktorejkoľvek prevádzkarni
Predávajúceho, v ktorom je prijatá reklama vzhľadom na povahu veci možné, alebo v sídle
Predávajúceho, alebo prostredníctvom tretích osôb napr. prepravná spoločnosť, zásielkové
spoločnosti, Slovenská pošta ai. odporúčame použiť, aby k reklamácii
využili reklamný formulár. Uvedený formulár je voľne prístupný na Webovom sídle
Predávajúceho.
Pri reklamácii ponuky odporúča Kupujúcemu dodať faktúru, záručný list alebo iný doklad
preukazujúci zakúpenie reklamovaného tovaru, alebo služby u predávajúceho. Kupujúcemu
odporúča, aby pri uplatňovaní reklám opísal vadu tovaru, alebo služby.
5.1.V prípade, ak inak reklamujete službu ako osobne, tovar alebo tovar
odporúča Kupujúcemu, aby zasielal tovar spolu s podrobným popisom vady tovaru, a dokladom
preukazujúcim zakúpenie tovaru od Predávajúceho (napr. doklad o zaplatení, faktúra,
záručný list), a to z dôvodu urýchlenia reklamačného procesu.
5.1.2.Tovar v prípade reklamácie odporúčame poslať doporučenou formou. Tovar presne
odporúča nezasielať formou dobierky, ktorá nebude zo strany Predávajúceho prevzatá.
5.1.3.Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie spotrebiteľov vydať potvrdenie. Ak je
reklamácia uplatnila prostriedky diaľkovej komunikácie, rovnako je prostredníctvom
povinné potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné
potvrdenie doručiť ihneď, musíš doručiť bez náhradného odkladu, lenže spolu s
dokladom o vybavení reklamy; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak
má možnosť využiť reklamáciu iným spôsobom.
5.1.4.Predávajúci je povinný o vybavenie reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní
odo dňa uplatnenia reklamácie, avšak spolu s dokladom o vybavení reklamácie, ak
lehota na jej vybavenie začala plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie tovarom.
5.1.5.Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním
opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej
zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnenie zamietnutie,
5.2.Vybavením reklám nie je dotknuté právo spotrebiteľa na náhradu škody podľa
osobitného predpisu.
5.3.Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamy podľa § 2 písm. m) zákona č.
250/2007 Z. z. v platnom znení (pod vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamného).
odovzdaním opraveného výrobku, výmenou konania výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku,
vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej
odôvodnené zamietnutie) ihneď, v zložitých prípadoch 3 pracovných dní odo dňa
uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje potrebné technické
zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po
určenie spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch
možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní
odo dňa uplatnenia reklamy. Ak k prevzatiu predmetu reklamácie dôjde k prevzatiu v
neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, teda lehota na vybavenie reklamácie podľa tohto
odseku začať plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie zabezpečiťm; však od
chvíľa, kedy nebude možné zrušiť alebo zrušiť prevzatie predmetu reklamy. Po zálohe
lehota na vybavenie reklamácie má spotrebiteľské právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na
vymeniť výrobok (predmetu reklamy) za nový výrobok.
5.4.Ak reklamáciu spotrebiteľa uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže
vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu
na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa riešiť úhradu nákladov na
odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. je povinný
poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklám
najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
5.5.Ak spotrebiteľskú aplikáciu výrobku uplatnil po 2 mesiacoch od kúpy a reklamy ju
zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť,
komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné
posúdenie určenej osoby, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace
účelne vynaložené náklady znáša dvakrát bez ohľadu na odborné posúdenie. Ak
odborným posúdením preukáže spotrebiteľ zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže
reklamáciu znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie.
je povinný spotrebiteľov uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie
všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne
vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno založiť.
5.6.Spotrebiteľ má právo na úhradu nevyhnutných nákladov (najmä poštovného, ktoré uhradil pri
poskytnutie reklamovaného tovaru), ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením oprávnených práv
zo zodpovednosti za vady tovarov a služieb. V prípade odstúpenia od zmluvy z dôvodu chýb
veci, alebo služby má spotrebiteľ tiež právo na úhradu nákladov k tomuto odstúpeniu.
5.7.Náležitosti odborného posúdenia v zmysle bodu 5.4 tohto článku:
Odborné posúdenie musí obsahovať:
a) identifikácia osoby, ktorá vykonáva odborné posúdenie,
b) presnú identifikáciu posudzovaného výrobku,
c) popis stavu výrobku,
d) výsledok posúdenia,
e) dátum vyhotovenia odborného posúdenia.
5.8.Ak to charakter výrobku umožňuje, spotrebiteľ predávajúcemu (určenej osobe) výrobok
odovzdá pri uplatnení reklamácie. Ak povaha výrobku neurčiť výrobok
predávajúcemu (určenej osobe), spotrebiteľ môže pri uplatnení reklamácie konkrétne
odstránenie vád na mieste kde sa nachádza výrobok alebo si s ním (určenou osobou)
zabezpečiť spôsob prepravy výrobku.
5.9.Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď nasledoval po skončení
opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. je povinný vydať
Kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnilo, ako aj o vykonaní opravy ao dobe jej
trvania.
VI. Práva Kupujúceho pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady
6.Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má včas právo, aby bola bezplatne, riadne a riadne
odstránená. je povinná vadu bez náhradného odkladu odstrániť.
6.2.Kupujúci môže namiesto odstránenia vady zmeniť veci, alebo ak sa vada týka len
súčasti veci, náhradné súčasti, ak tým Predávame nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na
na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
6.3.Predávajúci môžu namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to
Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
6.4.Ak ide o vadu, nemožno odstrániť a ktorá brána tomu, aby sa vec mohla riadne dodržiavať
ako vec bez vady, má právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Kravata
isté práva prislúchajú Kupujúcemu, ak ide síce o odstránenie chýb, ak však nemôže
pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád riadne vyhovuje.
6.5.Ak ide o iné neodstrániteľné vady, zľavu právo na primeranú cenu.
VII. Záverečné ustanovenia
7.1.Tento Reklamačný poriadok tvorí súčasť Všeobecných obchodných záležitostí
podmienok a Zásad a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla. Dokumenty –
Všeobecné obchodné podmienky a Zásady a poučenia o ochrane osobných údajov tohto
Webového sídla sú zverejnené na doméne Webového sídla Predávajúceho.
7. V prípade zmeny v reklame 2. poriadku sa vzťah riadim
podľa Reklamačného poriadku platného a účinného pri uzatvorení Kúpno-predajnej zmluvy, a to
až do momentu jej zániku.
7.3.Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný moment jeho zverejnenia na Webovom
sídle Predávajúce dňa 14.09.2022
Tento eshop je certifikovaný http://www.pravoeshopov.sk