Všeobecné obchodné podmienky

Internetového obchodu www.moonlightbrand.sk

I. Úvodné ustanovenia a Vymedzenie pojmov
1.1.Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj „VOP“) sa riadia právne vzťahy
medzi spoločnosťou
Obchodné meno: moonlight global sro
Sídlo: Nemocničná 615/45, Galanta 924 01, Slovenská republika
Zapísaná v registri Okresného súdu Trnava, Oddiel Sro, Vložka číslo 50041/T
IČO: 54090067
DIČ: 2121567965
IČ DPH: SK 2121567965
Bankový účet: SK0211000000002946115799
je platcom DPH /Dane z pridanej hodnoty/
(ďalej aj “Predávajúci”) a každou osobou, ktorá je dodávaným tovarom, alebo službami
ponúkaného dostupného na Webovom sídle Predávajúceho, a ktorá vystupuje v pozícii
v zmysle ďalších ustanovení týchto všeobecných obchodných podmienok a
príslušných zákonov definujúcich spotrebiteľa, v rámci platnej legislatívy Slovenskej republiky
najmä zákonov: Zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo
poskytnutie služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov Predávajúceho v platnom znení, Zákon č. 250/2007 Zz o ochrane
a v znení neskorších predpisov, Zákon spotrebiteľa č. 22/2004 Zz o elektronickom obchode
v platnom znení, Zákon č. 40/1964 Zz Občiansky zákonník v platnom znení, Zákon č. 250/2007
Zz o ochrane spotrebiteľa v platnom znení.

1.1.1.E-mailový kontakt a telefonický kontakt na Predávajúceho je:
Email: viktor@moonlightokuliare.sk
Tel. č.: +421904328672
1.1.2.Adresa k zasielaniu písomností, reklamácií, odstúpení od zmlúv ai je:
moonlight global sro, Nemocničná 616/47 , 924 01 Galanta , Slovenská republika
1.2.Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa upravujú právne vzťahy medzi
ktorí sú spotrebiteľmi a dohodmi.
1.3.Pojem Internetový obchod je zhodný s pojmom Elektronický obchod a s pojmom Webové
sídlo.

1.4.Kupujúcim je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá odoslala objednávku
najmä využitím webového sídla Predávajúceho, prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými
prostriedkami.
1.Spotrebiteľom zmluvy je a ktorý je fyzickou osobou, ktorá pri uzatváraní kúpnej zmluvy
Webového sídla Predávajúceho, nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej
činnosti.
1.6.Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu
vyplynúť) so správnymi, ktorí vystupujú v postavení právnických osôb, resp. s fyzickými
osobami– podnikateľmi, ktoré konajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti
/Kupujúcimi, ktorí nevystupujú v postavení spotrebiteľa/ sa vzťahujú ustanovenia zákona č.
513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
1.7.Zmluva uzavretou na diaľku sa používa na účely všeobecných obchodných podmienok
rozumie zmluva medzi zmluvným a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne
prostredníctvom jedného alebo viacerých diaľkových prostriedkov bez súčasnej
fyzickej prítomnosti Predávajúceho a spotrebiteľa, najmä využitie webového sídla prípadne
ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.
1.8.Pojem Kúpna zmluva zahŕňa kúpnu zmluvu na produkty a zmluvu o poskytovaní služieb, v zmysle
významu textu uvedeného v týchto Obchodných podmienkach.
1.9.Produkty (ďalej aj „Veci“ alebo „Výrobky“) sú tovary alebo služby, ktoré sú určené k
predaj a zároveň sú zverejnené na Webovom sídle Predávajúceho.
1.10.Predávajúci je súčasne prevádzkovateľom elektronického systému, prostredníctvom ktorého
prevádzkuje webové sídlo na doméne s názvom www.moonlightbrand.sk
1.11.Príslušným orgánom vykonávajúci dozor nad zákonnosťou v oblasti ochrany spotrebiteľa
je:
Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
so sídlom v Trnave pre Trnavský kraj
Trhová 243/2 917 01 Trnava
Slovenská republika
Kontakt:
tel. č.: 033/551 26 56
e-mailom: tt@soi.sk
webový odkaz na podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-
navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi

1.12.Sťažnosti, alebo podnety môžu napríklad adresovať aj priamo Predávajúcemu na
adresu uvedenú v bode 1.1.2. týchto VOP. zároveň odporúčam, aby som
podnety a podnety (z dôvodu urýchlenia vybavenia) Predávalo adresovali na emailovú adresu
adresu Predávajúceho: viktor@moonlightokuliare.sk
Akákoľvek sťažnosť, alebo podnet bude určite posúdená a vybavená 10 pracovných
dní od jej prijatia. Pričom o jej vybavení informuje Kupujúceho rovnakou formou
akou sťažnosť, alebo podnet predávajúcemu doručil.
1.13.V zmysle §3, ods. 1, písm. n), Zákona č. 102/2014 Zz informuje spotrebiteľa,
že neexistujú žiadne špeciálne kódex správania, ku ktorým sa väčšinou zaviazal
k ich súboru dodržiavaniu, pričom kódexom správania sa rozumie dohoda, alebo pravidlá, ktoré
vymedzujú správanie Predávajúceho, ktorý zaviazal dodržiavať tento kódex správania vo
vzťah k jednej alebo viacerým osobitným obchodným praktikám, alebo obchodným odvetviam,
ak tieto nie sú ustanovené zákonom, alebo iným právnym predpisom alebo bezpečnostným orgánom
verejnej správy, ktoré môžu súhlasiť, a tým spôsobom, akým sa spotrebiteľ môže riadiť
s nimi potrebovať, alebo získať ich znenie.
II. Objednávka produktu – uzatvorenie kúpnej zmluvy
2.1.Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho, je odoslanie objednávky
produktov realizovaným najmä využitím webového sídla predávajúceho, prípadne
ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.
2.2.K uzavretiu kúpnej zmluvy dôjde medzim a rovnakým momentom
doručenia potvrdenia o prijatí objednávky Kupujúcemu, ktorá bola vytvorená v zmysle bodu
2.1. týchto VOP rovnakú adresu (elektronicky na Kupujúceho, ktorú si zvolil
realizovať v procese vytvárania objednávok).
2.3.Kúpna zmluva uzatvára na dobu určitú a zaniká najmä splnením všetkých záväzkov
Predávajúceho a Kupujúceho.
2.3.1.Kúpna zmluva môže zaniknúť aj v iných právnych poriadkoch Slovenskej republiky
vymedzenie prípadov, a to najmä dohodou zmluvných strán, odstúpením od zmluvy zo strany
a v obdobných prípadoch spotrebiteľa.
2.4.Predávajúci informuje, že v prípade objednania produktovm, je
objednanie s povinnosťou platby pre Kupujúceho, a to formou platby akú si zvolil
dobre.
III. Kúpna cena a platobné podmienky

3.1.Cena tovarov a služieb objednávaných prostredníctvom Webového sídla Predávajúceho (ďalej len
„kúpna cena“) je uvedená samostatne pre každý produkt a je platná v momente vytvorenia objednávky
chladným.
3.2.Základným platidlom je mena euro.
3.3.Kúpna cena tovarov, alebo služieb uvedených na Webovom sídle Predávajúceho je celková cena
tovarov alebo služieb všetkých vrátane daní, pričom je zohľadnený na Webovom sídle
Predávajúceho.
3.3.1.V kúpnej cene tovarov, alebo služieb nie sú evidované dopravné náklady, ani iné náklady súvisiace s
dodaním produktov
IV. Spôsoby platieb
4.1. Za tovar a služby na Webovom sídle Predávajúceho môžete využívať tieto výhody:
4.1.1.platba formou dobierky – cena 0 Eur
4.1.2.platba online prostredníctvom platobnej brány STRIPE - cena 0 Eur
V. Dodanie produktov
5.1.V prípade objednávky si zvoľte ako formu platby za dobierkou.
je nutné splniť objednávku a dodať kupujúcemu produkty v lehote
30 dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy v zmysle bodu 2.2. a násl. týchto VOP.
5.1.1.V prípade ak si zvoľte ako formu platby inú formu platby ako
platba dobierkou, je povinná splniť objednávku a dodať Kupujúcemu produkty v
lehota 30 dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy v zmysle bodu 2.2. a násl. týchto
VOP a zaplatenie celkovej ceny objednávky Predávajúcemu. V prípade ak boli splnené obe
podmienky uvedené v bode 5.1.1. týchto VOP (tzn. ak došlo k uzatvoreniu kúpnej zmluvy
a k celkovej cene objednávky Predávajúcemu poplatok je povinný dodať
Kúpiť produkty v lehote do 30 dní odo dňa splnenia oboch týchto podmienok.
Zvyčajná lehota kedy dni zmluvy expeduje produkty 2 dňa uzatvorenia kúpnej
alebo 2 dni odo dňa zaplatenie celkovej ceny objednávok Predávajúcemu.
52.Miestom do objednaného produktu je adresa uvedená v objednávke.
5.3.Dodanie produktu vhodného spôsobmi s rukami Kup
(alebo splnomocnenej osobe na prevzatie produktu), prostredníctvom tretích osôb
osôb (prepravných a zásielkových spoločností).
5.4.Dodanie jeho prevzatím produktu je uskutočnené (alebo dokončené
splnomocnenej osobe na prevzatie produktu).

5.5.Predávajúci môžu nájsť tovar, ktorý je okamžite dostupný Kupujúcemu a zvyšnej časti
objednávky doručí dodatočne v lehote, ktorá je v súlade s lehotou doručenou podľa týchto VOP,
avšak len za predpokladu, že Kupujúcemu týmto konaním Predávajúceho nevzniknú žiadne žiadne
náklady len v prípade ak s tým súhlasím a dodatočné.
5.6.Predávajúci je povinný dodať produkty Kupujúcemu v objednanom množstve a kvalite spolu
s daňovými dokladmi, ktoré sa podávajú k objednávke, a inými dokladmi, ak existujú a sú
typické pre dané produkty prípadne služby.
VI. Prevzatie produktu

6.1.Nebezpečenstvo poškodenia produktu a zodpovednosť za škodu na produkte prechádza na
Kupujúceho až riadnym prevzatím nezáleží na tom, pričom zatiaľ prevezme produkt
osobne alebo prostredníctvom poverenej / splnomocnenej tretej osoby. celému kupujúcemu
odporúča, aby si pri preberaní objednávky kontroloval preberanú objednávku.
6.2.Vlastnícke právo ku produktom prechádza na Kupujúceho prevzatím produktov posledným
na mieste dodania určeným presným.
6.3.Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie ceny objednávok od Kupujúceho za
dodaný tovar.
VII. Prepravné – spôsoby dopravy produktov a cena za ich dopravu

7.1. Spôsoby dopravy a ceny za dopravu objednaných produktov:
7.1.1. Formy Dopravy:
7.1.1.1.Kuriérska služba
7.1.2. Ceny za dopravu:
7.1.2.1.Predávajúci informujú Kupujúceho o jednotlivých formách dopráv na webovom serveri
sídla Predávajúceho v priebehu nákupného procesu, a to pred uzatvorením Kúpnej zmluvy v
časti volieb dopravy, ktorú cenu za dopravu nie je možné určiť pred určením adresy dodania
Produktov.
VIII. Odstúpenie Kupujúceho od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu
8.1.Ak zmluvy včas a riadne poskytli informácie o práve odstúpiť od
podľa § 3 ods. 1 písm. h) zákona č. 102/2014 Z. z., spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia

dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku, alebo od zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov Predávajúceho do 14 dní odo dňa:
a) prevzatie tovaru podľa bodu 8.1.1. týchto VOP v prípade zmlúv, predmetom ktorých je predaj
tovar,
b) uzavretia zmluvy o poskytnutí služieb alebo
c) uzavretia zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu dodávaného na hmotnom nosiči.
8.1.1.Tovar považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním je určený
tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a) tovary objednaného spotrebiteľa v jednej objednávke poskytujú oddelene, okamihom prevzatia
tovar, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného
dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodávané počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného
tovaru.
8.1.2 Ak poskytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h), zák. č.
102/2014 Zz v platnom znení až dodatočne, avšak do 12 mesiacov od začiatku plynutia
lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 8.1. a násl. týchto VOP, lehota na odstúpenie od
uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď zmluvy dodatočne splnili informačnú povinnosť.
8.1.3 Ak podľa neposkytol spotrebiteľovi informácie § 3 ods. 1 písm. h) zák. č.
102/2014 Zz v platnom znení ani v dodatočnej lehote v zmysle bodu 8.1.2. týchto VOP, lehota
na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14 dňoch odo dňa začatia plynutia lehoty na
odstúpenie od zmluvy podľa bodu 8.1. a násl. týchto VOP
8.1.4.Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím
plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
8.2. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť
alebo ho odovzdať Predáva alebo poverenej osobe na prevzatie tovaru. Komu
neplatí, ak navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním
poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na
preprava najneskôr v posledný deň lehoty. (§10 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z.).
8.3.Spotrebiteľ, ak toto právo chce využiť, odstúpenie od kúpnej oznámiť
najneskôr v posledný deň určenej lehoty Predávajúcemu. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa
považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu
najneskôr v posledný deň prepravy na adresu Predávajúceho, ktorá je:
moonlight global sro, Jas 936/5, 924 01 Galanta , Slovenská republika

Toto právo môže využívať spotrebiteľa aj v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho.
8.4.Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy predávajúceho v listinnej podobe
alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči; ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie
práva na odstúpenie od zmluvy stačí jednoznačne formulovať spotrebiteľa
vyhláseniea vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o
odstúpení od zmluvy“).
8.4.1.Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva
súvisíca so zmluvou, od ktorej spotrebiteľ odstúpil. Od spotrebiteľa nie je možné jediné
žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrad
nákladov a platieb uvedených v § 9 ods. 3 a § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení
a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutia služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu
služby.
8.5.Odstúpením od zmluvy sú si zmluvné strany povinné vrátiť navzájom poskytnuté plnenia.
Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktorý vznikol v dôsledku takého
Spracovanie s tovarom, s ktorým je možné zaobchádzať s potrebnými vlastnosťami nad vlastnosťami a
funkčnosť tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za nižšiu hodnotu tovaru, ak si rovnako
nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm.
h). Zákona č. 102/2014 Z. z.

8.6.Spotrebiteľ môže k odstúpeniu od zmluvy bez uvedenia dôvodu využiť formulár odstúpenia
od kúpnej zmluvy. Uvedený formulár je voľne prístupný na Webovom sídle Predávajúceho.
8.7.Ak spotrebiteľ od zmluvy odstúpi v zmysle zákona č.102/2014 Zz, znáša náklady na
vrátenie tovaru Predáva podľa § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Zz, a ak odstúpi od
zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je
možné vrátiť poštou, To neplatí, ak súhlasím, že ich bude znášať sám,
alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i). zákona č. 102/2014 Z. z
8.8.Predávajúci je povinný bez náhradného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia
oznámenie o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na
základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a
iné náklady a poplatky; tým nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5. Zákona č. 102/2014 Z.
z. Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy
uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho ao
zmene a doplnení niektorých zákonov
8.9.V zmysle § 9 ods. 3 Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení, nie je povinný
uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si zvolil osobitne zvolený spôsob doručenia,
ako je bežný spôsob doručenia ponúkaný všetkým. Dodatočnými nákladmi sa
rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a náklad na
bežný spôsob doručenia ponúkaný.

8.10.Zásielky poslané v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy ako dobierka nebudú zo strany
Predávajúceho prevzaté. odporúčame odporučiť poslať zásielky doporučene, alebo obdobnou
formou bez uvedenia sumy dobierky.
8.11.Pri odstúpení od zmluvy znáša náklady spotrebiteľa iba na vrátenie tovaru Predávajúcemu
alebo osobe poverenej na prevzatie tovaru. To neplatí, ak súhlasil, že
ich bude znášať sám, alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i). Zákon o ochrane
a pri predaji tovaru alebo poskytovania služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku
alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho ao zmene a doplnení
niektorých zákonov
8.12.Okrem povinností uvedených v odsekoch 1, 3 až 5 a § 9 ods. 3 Zákona č. 102/2014 Z. z.
uplatnenie práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy nesmie mať za následok vznik ďalších
nákladov ani iných povinností pre spotrebiteľa.
8.13.Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7
ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Zz
konkrétne:
a)poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a
vyhlásil, že bol riadne poučený spotrebiteľ o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na
odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služieb, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služieb,
b)predaj tovaru alebo poskytnutie služieb, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu,
ktorý nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty
odstúpenie od zmluvy,
c)predaj tovaru vyrobeného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na
mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
d) tovar, ktorý podlieha rýchlemu predaju akosti alebo skaze
e)predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodný vrátiť z dôvodu ochrany
zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol poškodený,
f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní zmiešaného s
iným tovarom,
g)predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom
ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu,
ktoré nemôžu ovplyvniť,
h)vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré žiadateľ požiada
Predávajúceho; neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného

tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté
počas návštevy Predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľa si tieto služby alebo tovary vopred
neobjednal,
i)predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo
počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
j)predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaji kníh
nedodávaných v ochrannom obale,
k)poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, prenájom
automobilov, poskytovanie stravovacích služieb alebo služieb súvisiacich s
činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa v rámci zaväzuje poskytnúť tieto služby
v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
l)poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie
začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľa vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že
vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
8. 14. prípad odstúpenia od finančnej zmluvy je povinný vrátiť spotrebiteľov
prostriedky rovnakou formou, akou ich od spotrebiteľa obdržal. Meniť formu vrátenia
finančných prostriedkov spotrebiteľov, je možné len na základe súhlasu spotrebiteľa.
8.1.Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, nie je povinný
vrátiť spotrebiteľovi platby podľa § 9 odseku 1 zákona č. 102/2014. Zz pred tým, ako mu je
tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť Predáva, ibaže
navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
8.16.Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o službách a pred spustením poskytovania služieb udelil
výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6 zákona č. 102/2014. Zz v platnom znení, spotrebiteľ je
povinný uhradiť Predáva iba cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia
oznámenia o odstúpení od zmluvy. Cena za skutočne poskytovanú plnenie sa vypočíta pomerne na
na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve. Ak je celková cena dohodnutá v zmluve
nadhodnotená, cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny
poskytnutého plnenia.
8.17. Spotrebiteľ nie je povinný platiť za
8.17.1.Služby poskytnuté počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy bez ohľadu na rozsah
poskytnutého plnenia, ak:
8.17.1.1.Predávajúci neposkytol spotrebiteľom informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h) alebo písm.
j), Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení

8.17.1.2.Spotrebiteľ neudelil Predáva výslovnému súhlasu so začatím poskytovania služieb
podľa § 4 ods. 6, Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení
8.17.2.Úplne alebo čiastočne poskytnutý elektronický obsah, ktorý nie je dodávaný na hmotnom mieste
nosiči, ak:
8.17.2.1.Spotrebiteľ neudelil Predáva výslovnému súhlasu so začatím poskytovania
elektronického obsahu podľa § 4 ods. 8, Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení
8.17.2.2.Spotrebiteľ nevyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu podľa
prvého bodu stráca právo na odstúpenie od zmluvy, alebo
8.17.2.3.Predávajúci neposkytol spotrebiteľovi potvrdenie v súlade s § 6 ods. 1 alebo ods. 2
písm. b). Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení

8.18.Ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho bol tovar
dodaný spotrebiteľov domov v čase uzavretia zmluvy a vzhľadom na jeho povahu nie je možná
Odoslať späť Predávajúcemu poštou tovar je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru
tovaru na svoje náklady v lehote podľa §9 ods. 1. zákona č. 102/2014. Zz, v platnom znení
19.8.Predávajúci poučuje Kupujúceho, že ak sa má na základe zmluvy o službách začať
poskytovanie služieb pred znížením lehoty na odstúpenie od zmluvy ak o
poskytovanie služieb pred posledným časom na odstúpenie od zmluvy:
8.19.1.Kupujúci udelením súhlasu so spustením poskytovania služieb pred dokončením na
odstúpenie od zmluvy stráca po úplnom poskytnutí služby právo na odstúpenie od zmluvy.
8.19.2.Predávajúci musia disponovať výslovným súhlasom Kupujúceho so začatím poskytovania
služby pred znížením lehoty na odstúpenie od zmluvy a vyhlásenia o tom, že spotrebiteľ bol
riadne poučený podľa bodu 8.19.1 týchto VOP.
IX. Alternatívne riešenie sporov
9.1.V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým ho vybavil
reklamáciu alebo sa domnieva, že môže zrušiť jeho práva, najlepšie právo sa musí
na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak na žiadosť spotrebiteľa podľa
predchádzajúcej vety odpoviem zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpoviem v lehote do 30 dní
odo dňa jej odoslanie spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo napadnúť návrh na začatie alternatívneho
riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Zz o alternatívnom riešení
ských sporov ao zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení. Príslušným
subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s jediným je Slovensko
obchodná inšpekcia (kontakt nájdete https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-
spotrebitelskych-sporov.soi), alebo in príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname

subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej
republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/, alebo priamo na stránke
https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-
1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
možno má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa
obráti. môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu
použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na elektroniku
stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/, alebo priamo na internetovej stránke
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len plne, ktorý pri uzatváraní zmluvy
vystupuje v postavení spotrebiteľa. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi
Som a partnerom, pôsobiaceho spotrebiteľa zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so
spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len uzatvorených na
diaľku. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže navrhnúť odložiť, ak vyčísliteľná hodnota
sporu nepresahuje sumu 20 eur. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa úhradu poplatku
za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
Všetky ďalšie informácie ohľadne akéhokoľvek riešenia sporov medzi jednotlivými
a dohodou – spotrebiteľom vyplývajúcim z Kúpnej zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo zmluvy
s Kúpnou zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke
Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Zz o alternatívnom riešení
ských sporov ao zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.
X. Záverečné ustanovenia
10.1.Predávajúci si právo na zmenu Všeobecných obchodných podmienok.
Povinnosť písomného oznámenia zmeny Všeobecných obchodných je splnená jeho
umiestnením na Webovom sídle Predávajúceho. V prípade zmien vo Všeobecných obchodných
podmienkach, vzťah riadim sa medzi všetkými obchodnými partnermi
podmienok platných a účinných pri uzatvorení Kúpno-predajnej zmluvy, a to až do jej momentu
zániku.
10.2.Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu
vyplynúť) fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní kúpnej zmluvy podľa týchto VOP nekonajú
v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti /spotrebiteľmi/, sa okrem všeobecných
ustanovenie zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné
predpisy, najmä zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo
poskytnutie služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov Predávajúceho a zákon č. 250/2007 Zz o ochrane spotrebiteľa.
10.3.Tieto Všeobecné obchodné podmienky tvoria súčasť Reklamačného poriadku
a Zásad a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla. Dokumenty - Reklamačný

poriadok a Zásady a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla sú zverejnené
na doméne Webového sídla Predávajúceho.
10.4.Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a platnosť ich zverejnením na
Webovom sídle Predávajúceho 14.09.2022
Tento eshop je certifikovaný http://www.pravoeshopov.sk